Registration completed successfully, check your email to activate the account
Create an account
Do you already have an account?

Spirit Brand of the year 2024 from american magazine Wine Enthusiast

The aristocracy of Italian liqueurs since 1870 

Distilling anise is an ancient tradition inherited from the past

Even today, homemade anise distillates are of the highest quality

Spirit Brand of the year 2024 from american magazine Wine Enthusiast
MELETTI since 1870

Silvio Meletti

Undertook the study of Italian and French treatises on the distillation and packaging of liqueurs to the point of having a very slow evaporation bain-marie still built on his idea and drawings, in order to obtain an alcoholate as aromatic as possible.

He was convinced that the very delicate taste and the special aroma of Anisetta Meletti came from the quality of the anise (Pimpinella Anisum).

Today all aspects of production take place in very strong continuity between past and future, based on the techniques and recipes developed over a century ago by the founder. A process that has remained totally unchanged, preserving all the artisanal setting of the work.
The high quality and uniqueness of a product that sums up the essential characteristics of made in Italy appreciated all over the world.

Anisetta Meletti

The very delicate taste and the special aroma derive from the quality of the anise (Pimpinella Anisum) carefully cultivated in certain clayey soils located around Ascoli Piceno.

With suitable distillers the anise gives the aromatic part of the product to the alcohol. The result is an alcoholic liqueur with a high alcohol content called "aniciato".

For the production of anisette a particular "aroma" is added which is always produced by distillation of various spices.

Aging is necessary because in this phase the anisette strips, forming a deposit on the walls of the container and amalgamates the various components that give it that unmistakable taste.

Un’opera d’arte a disposizione della comunità.

In occasione della ricorrenza del 150/o della sua fondazione la Ditta Silvio Meletti di Ascoli Piceno arricchisce la sua vasta collezione di poster d’autore con un nuovo capolavoro realizzato dall’illustratore piemontese Riccardo Guasco.
Meletti vanta uno dei più ricchi archivi storici d’impresa d’Italia; al suo interno una rilevanza particolare la riveste la collezione di poster pubblicitari molti dei quali a firma dei più importanti e prestigiosi disegnatori e illustratori italiani.

In occasione della presentazione del nuovo poster, avvenuta in presenza dell’artista, presso lo storico Caffè Meletti di Ascoli, la Ditta Silvio Meletti ha donato alla Città di Ascoli, nella persona del sindaco Marco Fioravanti, un’altra opera sempre dell’artista piemontese, realizzata appositamente per promuovere il territorio.

La pandemia ci ha bloccato nelle nostre città impedendo di fatti i viaggi internazionali. Pertanto il turismo, che riveste una importanza fondamentale nell’economia del territorio, ha subito un forte contraccolpo. Per ripartire è importante rilanciare quanto prima l’immagine di Ascoli sia a livello nazionale che internazionale.

Un poster pubblicitario ad una firma prestigiosa che possa essere sia valore aggiunto che veicolo dell’immagine della storica città di Ascoli Piceno. L’illustrazione potrà essere usata non solo dal comune ma anche dai concittadini e dalle aziende del Piceno che volessero inserirla per arricchire la proprie brochure, siti internet, depliant, stand fieristici e quant’altro.

ASCOLI PICENO Our city, a treasure chest of art, history and tradition

OUR SEA Where the waves break on the horizon of our dreams

OUR HILLS The gentle slopes that guide our travels

OUR MOUNTAINS Where our peaks meet the sky

0 %